28 Temmuz 2008 Pazartesi

HAYY

Evreni seyrettim bugün Allahım!
Atomlara baktım, bir yörüngede mevlevi misali dönen o minik atoma, enerjisinin kaynağını sordum.
Başını sevda ile iki yana salladı ve :
''HAYY'' dedi Allahım! Hayy!

Bir emireri edasıyla, her sabah, geceden vazifesini devralan güneşin, dev yörüngesindeki dönüşünü izledim Allahım!
Işınlarını 1 derecelik eğim farkı ile yeryüzüne gönderse tam bir felaket kaynağı olabilecek güneşin, o en ince detaylarla hesplanmış yörüngesinden ''hayat kaynağı'' olan ışınlarını gönderişindeki sırrı sordum Yarab!
Güneşin gözleri ''Aşk'' ile parıldadı ve :
''HAYY'' dedi Allahım! Hayy!

Zümer 6 'da belirttiğin gibi anne karnında üç karanlık içinde ''ol'' emrini almış cenine baktım Allahım!
Daha anneciği minik bebeğinden haberdar bile değilken, parmağını emmekte olan bu muhteşem eser :
''HAYY'' diyordu Allahım! Hayy!

Tarık 11 ve 12'de buyurduğun gibi ''Dönüşümlü'' semaya ve susuzluktan şerha şerha yarılmış arza baktım Allahım!
Göklerden süzülen herbir yağmur tanesine ''aç'' sinesini açmış toprağı dinledim Allahım !
''HAYY'' diyordu Rabbim! Hayy!

Toprağa bir tabut misali ''sandukacıkta'' giren çekirdeğe ibretle baktım Allahım!
Toprağı, yerçekiminin aksine, ''göklere sevdalı'' bir başla delen filize sordum Rabbim,
Bir hazine değerinde ağaç olmaya hazırlanan başını aşkla ötelere çevirdi filizcik ve :
''HAYY'' dedi Allahım! Hayy!

Akşam güneş batarken, muhteşem bir fırça ile semavatı bir ''RESSAM''ın tablosu gibi boyayan Allahım!
Tualindeki renk cümbüşüne sordum, Renkler raksederek :
''HAYY'' dediler Allahım! Hayy!

Ezanlar okunurken bir köşeye çekilmiş içli içli ağlayan bir adam gördüm Allahım!
Gözyaşları adeta ruhunu yıkıyor, tevbe ile açılmış avuçları medet istercesine göklere uzanıyordu. Yüzüne baktım o insanın Allahım!
Yanaklarından süzülen herbir damla, bir ''billur'' tanesi gibi iniyor, çöle dönmüş bir ruhla adeta bir ''VAHA'' oluşuyordu Rabbim!
Ezanların coşkusuyla gözpınarlarından taşan o billurlara baktım Yarab!
''HAYY'' diyorlardı Allahım! Hayy!

Ve yüceler yücesi Rabbim!
İsimlerini öğrenirken hayatımda tecellileri olsun diye dua ettim!
''Dostlukları'' düşündüm bir anda!
''Dost'' seni Allah'a yaklaştırandır'' buyuran Peygamberimin (s.a.v.) alemlere rahmet yüzü geldi gözlerimin önüne!
'' Dost yanına vardığında ölü kalplarin dirildiği kişidir'' dedi dünya, asırlara varan tecrübesiyle.
Sen Yüceler Yücesi Rabbim!
''HAYY'' isminle dirilmeyi, ''HAYY'' isminle yaşamayı bizlere nasip eyle!
Çiçekler yağmurla dirilir Hayy!
Denizlerin maviliğinde inciler gizlidir Hayy!
Dağların karlarını afitap eritir Hayy!
Onsuz herşey ölüdür, O herşeyi diriltir Hayy!
Varsın Allahım Varsın! Birsin Allahım birsin!
''HAYY''sın Allahım ''HAYY'' sın.
Sen Alemler sahibi, ben senin aciz kulun
Sen elimden tutmazsan ne olur benim sonum!
HAYY.......

Hiç yorum yok:

Şeriat

Yusuf Kaplan 12 Kas 2021, Cuma İslâm antropolojisinin kaynağı olarak din ve şeriat ya da pınar, ırmak ve umman Önce şu: Türkiye’de, “ş...